2015. január 3., szombat

Kreatív újrahasznosítás

Kreatív Újrahasznosítás - Karkötő házi készítésű kötőhengerrel




Találtam a youtube-on egy nagyon jó kis videót ( https://www.youtube.com/watch?v=A8lTmF38mPA ). Nem volt kötőhengerem és kampóm a karkötő elkészítéséhez, de nagyon tetszett az ötlet, elhatároztam, hogy ezt akkor is kipróbálom. (Persze ha nagyon keresünk találhatunk olyan helyet, ahol lehet vásárolni kész kötőhengert és kellékeket.)
Itt hívnám fel a figyelmet arra, hogy a henger és kampó elkészítéséhez megfelelő eszközök és tapasztalat nélkül ne kezdjünk neki! Ha a családban, vagy ismerősök között van egy szaki, akit megkérhetünk, akkor tegyük meg!
A nagy kutatásban, ötletelésben találtam egy régi ásónyelet a "cuccok között". Hát fogtam magam, szorítóval leszorítottam és feldaraboltam (kb. 5cm hosszú és 3,5 cm átmérőjű henger kell). Satuba helyezve lyukat fúrtam a közepébe (kb. 1,5 cm átmérő). Csiszoló papírral egy kicsit átmentem a felületen. Az egyik végébe 3 szöget ütöttem. Ennél a résznél arra érdemes figyelni, hogy egyenlő távolságban legyenek a szögek egymástól. A kampó készítéséhez én egy vastag (kb. 2 mm átmérőjű, 13 cm hosszú), nehezen hajlítható drótot használtam. A végét elhajlítottam egy fogóval (kb. 1 cm-es rész), majd flex-el formáztam. Ezzel elkészültek az eszközök.

Tehát amire szükségünk van az eszközök létrehozásához:
- fűrész
- csiszolópapír
- satu/szorító
- 3db kisebb, közepes fejű szög
- kalapács
- fúró
- fogó
- flex vagy kézi reszelő
- henger formájú fa (pl: ásónyél, székláb, vastag faág.........)

Karkötőhöz:
- kb. 2,5 - 3 méter zsinór (ehhez olyan zsinórt/kötelet használjunk, ami nem szőrös-szálas, hanem sűrűszövésű, akár műanyagos (pl.: Paracord/Microcord zsinór), de egész pofás lesz vékony kenderkötélből is, de ezt csak végső esetben vessük be, mert nem egyenletes vastagságú maga a kötél)

Amikor elkészült különböző rögzítő csattokat és egyebeket használhatunk...én egyszerűen csak egy csomót kötöttem a végére. A kétoldalt túllógó zsinórral pedig könnyen rögzíteni lehet a csuklóra a karkötőt.

Elkészítés:
(A youtube videó elég jól mutatja a konkrét lépéseket)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése